Viacdenná trasa St.Pölten – Mariazell

Horský bicykel tour od St. Pölten, hlavná železničná stanica do Bazilika v Mariazelli

To view this content, you need to accept our Cookies. Change Cookie Settings

• etapové trasa
  • vyhliadky
  • možnosť občerstvenia
  • dostupnosť vlakom a autobusom
  • kultúra / história
  • botanickej zaujímavosti

Detaily pre: Viacdenná trasa St.Pölten – Mariazell

Krátky opis

Z mesta cez údolie Dirndltal do alpského regiónu Mostviertel. Úžasná rozmanitosť na tejto etapovej trase s mnohými zastávkami, ktoré ulahodia vašim očiam aj chuťovým pohárikom! Ponuku nájdete TU!

Opis

Z hlavného krajinského mesta St. Pölten vás trasa po Traisentalskej cyklotrase za okamih zavedie von do prírody a už pri výstupe na vrch Rudolfshöhe budete musieť zdolať prvé výškové metre. Po návrate do údolia Traisental prejdete cez vrch Kaiserkogel do údolia Dirndltal, ktoré je na rôznych MTB trekingových trasách v obciach zo severu na juh popretkávané mnohými stúpaniami, z ktorých niektoré neradno podceňovať.

Chata Josef-Franz-Hütte na vrchu Geisbühel medzi obcami Rabenstein a Kirchberg ponúka jedinečnú príležitosť na oddych (a cez víkendy aj na prenocovanie!) a ochutnávku jedného či viacerých produktov z drienok. Mierne kopcovité predhorie Álp tu čoraz viac nahrádza vysokohorský terén.

Z Puchenstubenu vedie trasa cez prírodnú rezerváciu Ötscher-Tormäuer a Annaberg, jazero Hubertussee a úsek cez údolie Fadental majú pre vás pripravené jedinečné prírodné atrakcie a zážitky. Čerstvo schladení osviežujúcim jazerom Erlaufsee sa pohodlne zveziete do cieľa trasy pri slávnom pútnickom kostole v Mariazelli.

Počiatočný bod túry

St. Pölten, hlavná železničná stanica

Cieľový bod túry

Bazilika v Mariazelli

Opis trasy Viacdenná trasa St.Pölten – Mariazell

Od hlavnej železničnej stanice St.Pölten sledujte značenie smerom na Traisentalskú cyklotrasu (cca 1,5 km). Prvých pár kilometrov vedie po rovine proti prúdu rieky Traisen po cyklotrase smerom na juh a bez akejkoľvek premávky smerom von z mesta. V osade Reith pri Wilhelmsburgu odbočíte proti smeru značenej trasy na trasu „Sagensteintour“ na prvý pomerne strmý (!)  výstup na vrch Rudolfshöhe s prvou možnosťou občerstvenia na chate Ochsenburger Hütte.

Po návrate do údolia na vás v obci Wilhelmsburg čaká ešte niekoľko kilometrov po rovine po Traisentalskej cyklotrase, potom v Rotheau odbočíte doprava a o niekoľko kilometrov ďalej opäť doprava smerom na okružnú trasu „Kaiserkogel-Runde“. Cez Meiselhöhe vystúpite na vrch Kaiserkogel s horskou chatou a zídete po trase „Kaiserkogel-Strecke“ do obce Rabenstein v údolí Pielachtal.

Ďalší úsek vedie po časti trasy „Geisbühel-Strecke“, kde sa odporúča urobiť si krátku odbočku k chate Josef-Franz-Hütte, ktorá ponúka možnosť občerstvenia a cez víkendy aj možnosť prenocovania. Zíďte k obci Tradigist a potom odbočte ostro doľava na trasu „Dörfl- auf der Eben-Route“ (opäť v protismere) tesne pred Kirchbergom.

Pokračujte po trase „Loich Panorama Tour“ (v „správnom“ smere) ku kaplnke Günterkapelle pri Wallerbachu. Tam odbočte doľava dole do údolia a potom na ceste L102 opäť doľava smerom na Schwarzenbach. Pokračujte niekoľko kilometrov smerom do údolia k odbočke vpravo do Taschlgrabenrotte a pri Waitzgrabene odbočte na okružnú trasu „Eibeck-Runde“ a sledujte značenie v smere jazdy. Trasa pokračuje popri hostinci Eibeck-Alm, potom vo Wiese odbočíte doľava na okružnú trasu „Frankenfelsberg-Runde“ (v protismere) a idete až do obce Laubenbachgegend.

„Trasa Mariazellskej železnice“ začína a/alebo končí priamo na železničnej stanici Laubenbachmühle a začína v tomto smere dlhším, ale nie príliš strmým stúpaním cez obec Puchenstuben smerom na vrch Turmkogel a horský hrebeň Wastl am Wald. Odteraz sa budete pohybovať v prírodnej rezervácii Ötscher-Tormäuer obklopení nádhernou scenériou lesa a s krásnym výhľadom na vrch Ötscher „zozadu“. Trasa pokračuje cez čarovný Gösing do obce Reith, odkiaľ vedie krátky úsek trasy „Ötscher Trekking Route“ a krátke stúpanie smerom na Annaberg.

Pokračujete po „trase Annaberg-Hubertussee“ (v smere značenia) – popri prameni rieky Walster a cez Ulreichsberg k tradičnému hostincu Wuchtlwirtin pri idylickom jazere Hubertussee. Údolím Fadental sa cez Schrottenreith dostanete do Mitterbachu a dorazíte k poslednej prírodnej zaujímavosti s bohatou ponukou možností občerstvenia – krištáľovo čistému a príjemne osviežujúcemu jazeru Erlaufsee. Odtiaľ je to už len pár kilometrov do cieľa pred slávnou pútnickou bazilikou v Mariazelli.

Príchod

Západná diaľnica A1 výjazd St.Pölten Süd alebo S33 výjazd St.Pölten Východ, vždy cca 3 km do centra na železničnú stanicu

Parkovanie

mnoho možností na parkovisku Park & Ride na železničnej stanici v St. Pöltene

ÖBB a železnicou Westbahn na hlavnú železničnú stanicu St. Pölten alebo Mariazellskou železnicou (vlak Himmelstreppe) z/do Mariazellu

Ďalšie informácie / odkazy

www.mostviertel.at

info@mostviertel.at

Vybavenie

Gravel bicykel, horský hardtailový bicykel alebo terénny horský trekingový bicykel

Bezpečnostné opatrenia

Dodržiavajte cyklistické pravidlá fair play vrátane oficiálnych časov používania trás pre horských cyklistov. Dávajte si pozor na protiidúcich cyklistov, ak trasa vedie v protismere značenej MTB trekingovej trasy.

Mapa doporučená

MTB mapy regiónov Mostviertel a Viedenský les sú k dispozícii v turistických informačných kanceláriách

Tip autora

Nájdite si čas na malé aj veľké pamiatky a zaujímavosti! Dóm v St.Pöltene, zámok Kirchberg, drienková manufaktúra, jaskyňa Nixhöhle, informačné centrum Ötscherbasis, dráha Zipline, bazilika a mnoho ďalšieho!

Viac zájazdov okolo východiskového bodu